Teater salon for lærere

Onsdag d. 16. maj 2024 kl. 15.00-17.00 hos Teater Hund på Krudttønden, Serridslevvej 2, 2100 København Ø

Vi vil gerne invitere dig, der underviser børn i aldersgruppen 2-12 år, til en dejlig eftermiddag på Teater Hund på Krudttønden, Serridslevvej 2, 2100 Kbh

Program:

Vi siger hej til hinanden med en omgang teaterintro.

Kunstnerisk leder Methe Bendix taler om Teater Hund. Bl.a. hvorfor vi taler om alt, og ikke må være bange for at stille spørgsmål? Om Teater Hunds værdier: Humor, frihed og etisk praksis.

Spil og tankemateriale. Hvilke tanker ligger bag vores teaterforlængende materiale? Og hvorfor bruger vi så mange ressourcer på det?

Pause med salt, sødt og surt.

Skal børn være stille? Hvordan skaber vi sammen rammer for at forholde os åbent til kunstneriske oplevelser, fx om at bevæge sig i foyeren og tysse i salen.

Regler for arrangementskalenderen

Arrangementskalenderen på folkeskolen.dk er et gratis tilbud om at præsentere arrangementer fra Danmarks Lærerforening og DLF's kredse, de faglige foreninger for lærere samt andre arrangementer målrettet lærere, skoleledere, børnehaveklasseledere og vejledere/konsulenter i sektoren, hvis disse arrangementer har en deltagerpris på max. 1000 kr. Har du et arrangement, du ønsker optaget i kalenderen, kan du indsende det på email til folkeskolen@folkeskolen.dk - husk at anføre tid, sted, pris, dagsorden/emne samt kontaktinfo/link Ved andre arrangementer henvises til muligheden for at annoncere.

Kort beskrivelse af arrangementet:

Undervisere i indskolingen og mellemtrinnet inviteres til en underholdende og inspirerende eftermiddag i teatrets tegn.

Få inspiration til, hvordan du kan bruge teatret og forestillingernes tematik i din undervisning.

Få viden om, hvordan du kan forberede og efterbearbejde forestillinger vha. ved hjælp af spil og undervisningsmateriale.

Lær Teater Hund bedre at kende.

Og få lidt godt til ganen – og mød hinanden.

Pris Gratis, men tilmelding nødvendig på vov@teaterhund.dk senest 13. maj

Længere beskrivelse/mere om

Teatrets forestillinger og deres tematikker er unikt udviklet til målgruppen, og derfor ønsker vi at inspirere til, hvordan teateroplevelsen foldes mere ud, end blot en isoleret oplevelse i teatersalen. Vi ønsker med salonen at åbne det kunstneriske og skabende rum, og vi ønsker inspirerende samtaler om brugen af teater i børns udvikling. I Teater Hund arbejder med tre forestillingsforlængende greb: Spil, som eleverne selv kan spille i skolen eller hjemme. Undervisningsmateriale, som igangsættes af underviseren, samt filosofiworkshops, hvor der åbnes for forestillingen tematik. Sidstnævnte skaber rum for børns filosofiske tanker ved at forbinde æstetik, leg og undren, med konkrete bud på, hvordan man kan gribe det an i undervisningen og dermed udfolde teateroplevelsen.

Webadresse:

Kontaktinformation/tilmelding