Retskrivning

Retskrivningsprøven: Her er de 25 ord, eleverne søgte mest på

Efter retskrivningsprøven i dag har ordbogen.com og ABC-ordbogen opgjort, hvilke ord eleverne søgte mest på.

Publiceret Senest opdateret

Efter 9. klasses retskrivningsprøve i dag har ordbogen.com og ABC-ordbogen opgjort, hvilke ord eleverne søgte mest på i løbet af den travle time i idrætshaller og gymnastiksale landet over.

Der blev foretaget 3.899.245 søgninger i ordbogen.com og ABC-ordbogen. Det er rekord, oplyser udbyderne af portalerne i en pressemeddelelse.

De 25 mest søgte ord

Ordbogen.com og ABC-ordbogen har opgjort, hvilke ord, som eleverne søgte mest på under retskrivningsprøven 3. maj 2024. Ordene er placeret herunder efter antallet af søgninger.

Ordbogen.com alene håndterede 1.992.236 søgninger, mens ABC-ordbogen håndterede 1.907.009 søgninger. Den gennemsnitlige svartid var 0,036 sekunder per søgning. Klokken 09:47 toppede antallet af søgninger med 1.627 søgninger i sekundet.

Blandt de mest søgte ord i ordbøgerne under prøven var ord som 'gennem', 'helt', 'sære', 'eksisteret' og 'bærer'.

”Hvilket understreger, at eleverne er opmærksomme på fælderne i det danske sprog”, lyder det fra udgiverne af ordbogen.com og ABC-ordbogen.

4/5: Prøvens opbygning var ændret i år, derfor har redaktionen slettet den tidligere beskrivelse, red.