Skoleledelse

Efter sager om vold og trusler: Kolding indgår fratrædelsesaftale med skoleleder

Publiceret Senest opdateret

Stine Kirk Jensen er ikke længere leder af Munkevængets Skole i Kolding.

Ifølge JydskeVestkystens oplysninger fik medarbejderne besked mandag efter flere måneder med stærkt fokus på skolen. Skolen fik to alvorlige påbud fra Arbejdstilsynet, bl.a. om vold og trusler, og Styrelsen for Undervisning og Kvalitet overvejer ifølge avisen, om Munkevængets Skole skal udtages til det særlige kvalitetstilsyn med fokus på parallelsamfundsproblemer, som kun tre-fem skoler i Danmark udsættes for om året. Dertil kommer, at skolen havde et underskud sidste år på 6,7 millioner kroner.

jv.dk: "Skoleleder på omstridt skole fyres: Sker efter kritik fra tidligere ansatte, millionunderskud og påbud fra Arbejdstilsynet"